۵۳ بار خوانده شده

دو عامل ايمنى از عذاب الهی

وَ حَكَى عَنْهُ أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ اَلْبَاقِرُ عليهماالسلام أَنَّهُ قَالَ
و ابو جعفر محمد بن على باقر از او (عليه السلام) حكايت كرد كه فرمود:

كَانَ فِي اَلْأَرْضِ أَمَانَانِ مِنْ عَذَابِ اَللَّهِ وَ قَدْ رُفِعَ أَحَدُهُمَا فَدُونَكُمُ اَلْآخَرَ فَتَمَسَّكُوا بِهِ أَمَّا اَلْأَمَانُ اَلَّذِي رُفِعَ فَهُوَ رَسُولُ اَللَّهِ صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم وَ أَمَّا اَلْأَمَانُ اَلْبَاقِي فَالاِسْتِغْفَارُ
دو چيز در زمين مايۀ أمان از عذاب خدا بود، يكى از آن دو برداشته شد پس ديگرى را بگيريد و بدان چنگ زنيد: امّا امانى كه برداشته شد رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله) بود. و امّا امانى كه مانده است آمرزش خواستن است

قَالَ اَللَّهُ تَعَالَى وَ مٰا كٰانَ اَللّٰهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فِيهِمْ وَ مٰا كٰانَ اَللّٰهُ مُعَذِّبَهُمْ وَ هُمْ يَسْتَغْفِرُونَ
خداى تعالى فرمايد «و خدا آنان را عذاب نمى‌كند حالى كه تو در ميان آنانى و خدا عذابشان نمى‌كند حالى كه آمرزش مى‌خواهند»

قال الرضي و هذا من محاسن الاستخراج و لطائف الاستنباط
و اين از نيكوتر لطايف معنى را برون آوردن است و ظرافت سخن را آشكار كردن.
اگر سوالی داری، اینجا بپرس.
این گوهر را بشنوید

این گوهر را با صدای خود، برای دیگران به یادگار بگذارید.

برای ضبط گوهر با صدای خود، لطفا به حساب کاربری وارد شوید.

گوهر قبلی:ارزش استغفار
گوهر بعدی:راه اصلاح دنيا و آخرت
نظرها و حاشیه ها
شما نخستین حاشیه را بنویسید.