۱۴۹ بار خوانده شده

مقدمه مؤلف

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانی اش همیشگی است

الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِی جَعَلَ الْحَمْدَ مِفْتاحاً لِذِکرِهِ، وَخَلَقَ الْأَشْیاءَ ناطِقَةً بِحَمْدِهِ وَشُکرِهِ، وَالصَّلَاةُ وَالسَّلامُ عَلَی نَبِیهِ مُحَمَّدٍ الْمُشْتَقِّ اسْمُهُ مِنِ اسْمِهِ الْمَحْمُودِ، وَعَلی آلِهِ الطَّاهِرِینَ أُولِی الْمَکارِمِ وَالجُودِ.
ستایش خدای را که سپاس خویش را کلید یاد خود قرار داد و تمام موجودات را گویای ستایش و شکرش آفریده و درود و سلام بر پیامبرش محمّد(صلی الله علیه و آله) که نامش از نام ستوده او (محمود) جدا شده است و بر اهل بیت پاکش که بزرگوار و بخشنده اند.

و بعد این فقیر تهیدست و چنگ زننده به احادیث اهل بیت رسالت(علیهم السلام) عبّاس بن محمّد رضا القمی  که خداوند پایان کار هر دو را به نیکی و سعادت ختم کند  چنین گوید:

تعدادی از برادران اهل ایمان از این دعاگو خواستند که کتاب «مفتاح الجنان» را که بین مردم پخش است مطالعه کنم و دعاهای مستند آن کتاب را بیان کرده و آنچه را که سندش به نظرم نرسیده از نقل کردنش خودداری کنم و پاره ای از دعاها و زیارات معتبره را که در آن کتاب نیامده بر آن بیفزایم. این کمترین خواهش برادرانم را اجابت کرده و این کتاب را به همان ترتیب نظام داده و آن را «مفاتیح الجنان» [کلیدهای بهشت] نامیدم.

این مجموعه را در سه بخش مرتّب کردم:

در بخش اوّل: «تعقیب نمازها و دعاهای روزهای هفته و اعمال شب و روز جمعه و پاره ای از دعاهای مشهور و مناجات خمسة عشر» و جز این ها گرد آمده است.

در بخش دوّم: «اعمال ماه های سال و فضیلت و اعمال نوروز و اعمال ماه های رومی [شمسی]» بیان شده است.

در بخش سوّم: «زیارات و آنچه مربوط به زیارات است» آمده است.

امید است برادران اهل ایمان بر اساس آن عمل کنند و این گنه کار روسیاه را از دعا و زیارات و طلب آمرزش به فراموش نسپارند.
اگر سوالی داری، اینجا بپرس.
این گوهر را بشنوید

این گوهر را با صدای خود، برای دیگران به یادگار بگذارید.

برای ضبط گوهر با صدای خود، لطفا به حساب کاربری وارد شوید.

گوهر بعدی:ادعیه و اذکار وقت طلوع و غروب آفتاب
نظرها و حاشیه ها
شما نخستین حاشیه را بنویسید.