۱۴۴ بار خوانده شده

نماز و دعا در وسط مسجد کوفه

دو رکعت نماز در وسط مسجد بجا می آوری در رکعت اول «حمد» و «توحید» و در رکعت دوم «حمد» و «کافرون» می خوانی پس از سلام و «تسبیح حضرت زهرا» بگو:

اللّهُمَّ أَنْتَ السَّلامُ، وَمِنْک السَّلامُ، وَ إِلَیک یعُودُ السَّلامُ، وَدارُک دارُ السَّلامِ، حَینا رَبَّنا مِنْک بِالسَّلامِ. اللّهُمَّ إِنِّی صَلَّیتُ هذِهِ الصَّلاةَ ابْتِغاءَ رَحْمَتِک وَرِضْوانِک وَمَغْفِرَتِک وَتَعْظِیماً لِمَسْجِدِک. اللّهُمَّ فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَارْفَعْها فِی عِلِّیینَ وَتَقَبَّلْها مِنِّی یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.
خدایا تویی سلام و از توست سلام و به تو برمی گردد سلام و خانه توست خانۀسلام، پروردگارا تحیت ده ما را از جانب خود به سلام؛ خدایا من این نماز را فقط برای طلب رحمت و رضوان و آمرزشت و به خاطر تعظیم مسجدت خواندم؛ خدایا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و این نماز را در محل بلند بهشت بالا ببر و از من بپذیر، ای مهربان ترین مهربانان.

مؤلف گوید: این مقام را که «دکة المعراج» گفته اند و ظاهراً به ملاحظه آن است که در شب معراج رسول خدا(صلی الله علیه وآله) از خدا اذن طلبید و در این محلّ فرود آمد و دو رکعت نماز خواند، البته در اول فصل به «روایت آن» اشاره شد.
اگر سوالی داری، اینجا بپرس.
این گوهر را بشنوید

این گوهر را با صدای خود، برای دیگران به یادگار بگذارید.

برای ضبط گوهر با صدای خود، لطفا به حساب کاربری وارد شوید.

گوهر قبلی:اعمال دکة القضاء و بیت الطشت در مسجد کوفه
گوهر بعدی:عمل ستون هفتم مسجد کوفه
نظرها و حاشیه ها
شما نخستین حاشیه را بنویسید.