هوش مصنوعی: متن بیان می‌کند که عبادت فقط به اعمال مذهبی محدود نمی‌شود، بلکه هر عملی که به قصد تقویت دین و آخرت انجام شود، مانند خوردن غذا برای حفظ سلامت و توانایی انجام عبادات، خود عبادت محسوب می‌شود. همچنین، تأکید می‌کند که خوردن غذا باید با رعایت آداب و شرایط حلال و به اندازه نیاز باشد تا جزئی از راه دین تلقی شود.
رده سنی: 15+ محتوا شامل مفاهیم عمیق دینی و اخلاقی است که برای درک کامل آن، مخاطب نیاز به سطحی از بلوغ فکری و شناختی دارد. همچنین، بحث درباره‌ی ارتباط اعمال روزمره با عبادت ممکن است برای کودکان پیچیده باشد.

بخش ۲ - اصل اول

بدان که راه عبادت هم از جمله عبادات است و زاد هم از جمله راه است، پس هر چه را دین را بدان حاجت بود هم از جمله دین بود. راه دین را به طعام خوردن حاجت است، چه مقصد همه سالکان دیدار حق تعالی است و تخم آن علم و عمل است و مواظبت بر علم بی سلامت تن ممکن نیست و سلامت تن بی طعام و شراب ممکن نیست، بلکه طعام خوردن ضرورت راه دین است، پس از جمله دین باشد و برای این گفت حق تعالی، «کلوا من الطیبات و اعملوا صالحا»، میان خوردن و عمل صالح جمع کردن، پس هرکه طعام برای آن خورد تا وی را قوت علم و عمل بود و قدرت رفتن راه آخرت بود، طعام خوردن وی عبادت بود.
و برای این گفت رسول (ص) که مومن را بر همه خیرات ثواب بود تا لقمه ای که در دهان خود نهد یا در دهان اهل خود و این برای آن گفت که مقصود مومن از این همه راه آخرت بود.
و نشان آن که طعام خوردن از راه دین بود، آن باشد که بشره نخورد و از حلال خورد و به قدر حاجت خورد و آداب خوردن نگاه دارد.
تعداد ابیات: ۰
این گوهر را بشنوید

این گوهر را با صدای خود، برای دیگران به یادگار بگذارید.

برای ضبط گوهر با صدای خود، لطفا به حساب کاربری وارد شوید.

گوهر قبلی:بخش ۱ - رکن دوم (رکن معاملات است)
گوهر بعدی:بخش ۳ - آداب طعام خوردن
نظرها و حاشیه ها
شما نخستین حاشیه را بنویسید.