هوش مصنوعی:
در این متن، شاعر از رابطهای نابرابر و دردناک سخن میگوید که در آن یک طرف با ایجاد شادی و آزادی برای دیگری، خود را در بند میکند. سپس این وضعیت معکوس میشود و طرف مقابل نیز شکایت میکند. در پایان، شاعر با طعنه میپرسد که چگونه شاگردی میتواند از استاد خود پیشی بگیرد.
رده سنی:
16+
متن دارای مفاهیم عمیق عاطفی و روانشناختی است که درک آنها به بلوغ فکری و تجربه زندگی نیاز دارد. همچنین، اشاره به رابطه نابرابر و احساسات پیچیده ممکن است برای مخاطبان جوانتر نامفهوم یا سنگین باشد.
شمارهٔ ۷۹۰
پیوسته کنی تو از غم من شادی
چندانکه من از بندگیت آزادی
پس تو هم گله کنی و من آزادی
شاگرد که ای بتابد ین استادی؟
چندانکه من از بندگیت آزادی
پس تو هم گله کنی و من آزادی
شاگرد که ای بتابد ین استادی؟
وزن: مفعول مفاعیل مفاعیل فعل (وزن رباعی)
قالب: رباعی
تعداد ابیات: ۲
این گوهر را بشنوید
این گوهر را با صدای خود، برای دیگران به یادگار بگذارید.
برای ضبط گوهر با صدای خود، لطفا به حساب کاربری وارد شوید.
گوهر قبلی:شمارهٔ ۷۸۹
گوهر بعدی:شمارهٔ ۷۹۱
نظرها و حاشیه ها
شما نخستین حاشیه را بنویسید.