هوش مصنوعی:
شیخ دو بار به قوّال تذکر میدهد که ابیات را به شکل دیگری بخواند. در اولین مورد، شیخ تغییر در محتوای شعر را پیشنهاد میکند و در مورد دوم، تغییر در واژههای پایان بیت را توصیه میکند.
رده سنی:
15+
متن شامل مفاهیم عرفانی و ادبی است که ممکن است برای کودکان قابل درک نباشد. همچنین، نیاز به آشنایی با اصطلاحات ادبی و عرفانی دارد که معمولاً از سنین نوجوانی به بعد آموخته میشود.
بخش ۳
وقتی قوّال در پیش شیخ ما این بیت میگفت:
سمر گشتم نگاری را که دیدار پری دارد
نبوت را همی سازد نه کار سرسری دارد
شیخ گفت چنین نباید گفت معاذ اللّه چنین باید گفت شعر:
نبودت را همی سازد نه کار سرسری دارد
یک روز دیگر قوّال پیش شیخ این بیت میخواند:
نه همرهی تو مرا راه خویش گیرو برو
ترا سلامت باد و مرا نگونساری
شیخ گفت چنین نباید گفت، باید گفت:
ترا سلامت باد و مرا سبکباری
سمر گشتم نگاری را که دیدار پری دارد
نبوت را همی سازد نه کار سرسری دارد
شیخ گفت چنین نباید گفت معاذ اللّه چنین باید گفت شعر:
نبودت را همی سازد نه کار سرسری دارد
یک روز دیگر قوّال پیش شیخ این بیت میخواند:
نه همرهی تو مرا راه خویش گیرو برو
ترا سلامت باد و مرا نگونساری
شیخ گفت چنین نباید گفت، باید گفت:
ترا سلامت باد و مرا سبکباری
تعداد ابیات: ۲
این گوهر را بشنوید
این گوهر را با صدای خود، برای دیگران به یادگار بگذارید.
برای ضبط گوهر با صدای خود، لطفا به حساب کاربری وارد شوید.
گوهر قبلی:بخش ۲
گوهر بعدی:بخش ۴
نظرها و حاشیه ها
شما نخستین حاشیه را بنویسید.